dijous, 10 de març del 2011

Crestes d'espinacs i formatge de cabra


Ingredients:
2 menats d'espinacs frescos
2 cebes
100 gr de formatge de cabra
1 culleradeta de sucre
1 paquet de crestes
1 ou
50 gr d'oli

Preparació:
Bullim els espinacs en abundant aigua amb sal, els escorrem bé i els reservem.
Posem l'oli a la Thermomix i hi afegim les dues cebes tallades en juliana. Programem 1 hora a 100ºC i a velocitat cullera per tal que la ceba es vagi caramelitzant. A mitja cocció hi incorporem el sucre.
Un cop cuita la ceba, parem la màquina i hi afegim els espinacs. Programem 5 minuts a 100ºC i a velocitat cullera.
Seguidament afegim el formatge i aprofitant l'escalfor del vas, ho programem 10 minuts a velocitat cullera fins que quedi més o menys desfet. Reservem la preparació.
En una plata per anar al forn i sobre paper d'enfornar, hi posem les crestes, les omplim amb la barreja anterior i les tanquem pressionant les bores amb una forquilla.
Batem un ou, i amb l'ajuda d'un pinzell pintem la part superior de les crestes.
Les enfornem durant 10 o 12 minuts a 100ºC i les deixem refredar.

6 comentaris:

  1. Els espinacs i el formatge de cabra lliguen molt bé. I amb aquesta ceba tan caramel·litzada deu quedar un farcit dolç i molt gustós. Les crestes al forn m'agraden molt més que les fregides, m'encanten!

    ResponElimina
  2. Boníssimes! M'encanten les crestes, són molt versàtils i et soluciones un àpat fàcilment! I amb aquest farcidets han de quedar de luxe!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. que encara en queda alguna?? m'encanten com les has fet!! i els ingredients???? ai que bones!!!! petonets bonica! Per cert, molt maca la teva nova foto de "seguidora" ;)

    ResponElimina
  4. Quin farcit més bo! Les crestes m'agraden molt al forn i amb els espinacs, la ceba caramelizada i el formatge.. doncs tot un luxe! Petonets!

    ResponElimina
  5. Ummmm!, ja m'has fet venir ganes de fer crestes, encara que no seran tant bones perquè no hi haurà el formatge de cabra.

    ResponElimina
  6. M'encanta aquesta fotografia en forma de Sol!!!
    A vegades en faig de crestetes a casa, però les faig com les fan a l'Argentina, molt més protéiques..
    Una abraçada,
    Mglòria

    ResponElimina